Zdrowie

Rower na wiosnę – podstawowe naprawy i wymiana koła

Posiadanie zdolności tak zwanych technicznych i powiązanej z tym umiejętności wykonywania wielu niezwykle przeróżnych, drobnych napraw i usuwania nieoczekiwanych usterek, jakie nas dotykają w trakcie naszego dziennego funkcjonowania jest rzeczą nader przydatną. A przede wszystkim pożyteczną, albowiem dzięki temu oszczędzamy nierzadko kolosalne ilości czasu oraz pieniędzy.

A nawet i nerwów, jakie tracimy, gdy na przykład nieoczekiwana awaria w środku nocy instalacji elektrycznej powoduje, iż przestaje u nas wszystko działać, a my nic nie jesteśmy w stanie z tym uczynić do rana, a nawet dłużej, nim uda się wezwać odpowiednich specjalistów lub ewentualnie sprawić propozycję na auta dla dzieci. A czasem jakkolwiek tego rodzaju awaria to niezwykle łatwa sprawa do naprawienia, jak na przykład wymiana bezpiecznika, czy znalezienie miejsca, gdzie jest tzw. przebicie prądu. Tak samo jest z kwestiami, jakie używamy.

Warto umieć robić niektóre rzeczy na przykład przy posiadanym rowerze, jeśli tylko niejednokrotnie go użytkujemy. Nie wiemy bowiem, kiedy tak właściwie może nadejść chwila, że coś niespodziewanie ulegnie awarii oraz poprawniejszym rozwiązaniem będzie samodzielna naprawa, zamiast wożenia sprzętu do specjalnego warsztatu.

Na przykład istotne jest wiedzieć jak i kiedy tak właściwie odmienić koło w rowerze? Na pewno nie jest to najprostsza z czynności. Nad zmianą koła musimy się zastanowić w głównej mierze wówczas, kiedy w trakcie jazdy odczuwamy, że w tylnej piaście nie wszystko pracuje tak jak niegdyś.

Gdy słyszymy niepokojące zgrzyty i otarcia. Może też do tego dojść mniej czy też bardziej krzywe kręcenie się koła. To wszystko może oznaczać wyrobienie się niektórych detalów i aby posiadać pewność, że na dłuższej trasie nic się nie stanie, musimy wymienić koło. Samo koło nie jest bardzo drogie. Żeby tego dokonać, potrzebny będzie nam zestaw narzędzi rowerowych, a przede wszystkim płaskie klucze do odkręcenia tylnego koła. Musimy rozpocząć od odkręcenia śrub przytrzymujących tylne koło. Po osiągnięciu tego, jeżeli nie chcemy zdejmować łańcucha, wypada się chwilkę pobawić, aby zdjąć go z tylnych zębatek oraz uwolnić całe koło.

No Comments

    Leave a Reply