Biznes & Finanse

Czemu bycie dyrektorem jest skomplikowane oraz jak to uprościć?

Umysł człowieczy funkcjonuje na bazie skojarzeń. Dzięki temu łatwiej zapamiętujemy i łatwiej przyswajamy informacje. Przyrównywać do siebie wolno dużo rzeczy. Organizację firmy na przykład jesteśmy w stanie jak najbardziej skonfrontować do tworu, jakim jest rodzina. Dwa najważniejsze szczegóły, innymi słowy rodzice – stanowią perfekcyjne porównanie do jednostek w firmie, którymi są zarząd oraz dział księgowości. Powinny oboje ze sobą współgrać, bo jedno bez drugiego nie może odpowiednio funkcjonować.

Wielokrotnie w zarządzie firmy, inaczej w dokładnym władztwie zasiada kluczowy księgowy, a wobec tego sprawuje dwie funkcje – ma własny udział w zarządzaniu całym organizmem, a i włada sprawami finansowymi. W stereotypowej rodzinie takie funkcje pełni oczywiście matka. Ojciec jest jak w największym stopniu tą cząstką, która generuje przychód rodziny. Dzieci w miarodajnym wieku stają się pracobiorcami, dopełniającymi rozporządzenia zarządu, inaczej rodziców.

Zarządzanie takim przedsiębiorstwem jakim jest rodzina, stanowi najogromniejsze oraz najbardziej odpowiedzialne wyzwanie. Choć wypłacanie premii uznaniowej pracobiorcom wychodzi o wiele taniej aniżeli w przypadku prawdziwej firmy. Dochodzi jeszcze jedna zaleta. Urlop bierze pełna załoga pokojowego przedsiębiorstwa oraz firma przez to nic nie traci, a nawet zyskuje! W żadnej jednostce gospodarczej wspólny wyjazd tak nie ucieszy jak wyjazd familijny. Każdy człowiek jako dziecko fantazjuje w pewnym okresie o tym, że zostanie szefem, który ma certika.pl – certyfikacja ISO 9001. Zwłaszcza mali chłopcy. Prezentują sobie, iż zarządzanie firmą to chodzenie do pracy w garniturze, prywatne biuro, sekretarka, podpisywanie dokumentów i wydawanie poleceń. Jednym słowem: praca – bajka. To kłopotliwe w rzeczywistości nie wygląda to tak różowo. Bez wątpliwości, bycie właścicielem firmy to prestiż i najczęściej dobre zarobki.

Jednakże proporcjonalny jest poziom stresu oraz godzin spędzonych każdego dnia w pracy. Niejednokrotnie zdarza się tak, iż boss w żadnym wypadku nie musi być w biurze, żeby pracować. Jego obecność w mieszkaniu wówczas nie oznacza słodkiego lenistwa. Bycie odpowiedzialnym za firmę to życie pod jej dyktando, to odpowiedzialność za jej poprawne funkcjonowanie, a tym samym za miejsce pracy podwładnych.

No Comments

    Leave a Reply